Wydawnictwa

Odwiedzin serwisu: 17363829

Archiwum

Rajd Starszaków Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
I edycja „ Rajdu Starszaków”
w ramach działalności DUTW z projektu „Usłyszeć głos seniora”

Projekt „Usłyszeć głos seniora” realizowany jest od marca 2017 roku do grudnia 2017 przez DUTW. Projekt ten został dofinansowany przez Gminę Dukla w ramach zadań publicznych Gminy w kwocie 7000 zł. i ma na celu ułatwienie dostępu do działalności kulturalnej i edukacyjnej wszystkim osobom, które nie są czynne zawodowo, a maja czas i chęć uczestniczenia w różnego rodzaju wykładach lub praktycznych warsztatach.
   RAJD STARSZAKÓW - EDYCJA WIOSENNA Ach, co to był za dzień, ten cudowny 12 czerwca. Grupa turystów Uniwersytetu Trzeciego Wieku z Dukli, pod wodzą znanego GOPR-owca Waldemara Olszewskiego, wyruszyła na rajd. Trasa rajdu prowadziła z Kątów na Górę Grzywacką, gdzie znajduje się wieża widokowa, z której śmiałkowie mogli podziwiać krajobrazy. Po krótkim odpoczynku, 24-osobowa grupa wyruszyła przez las, czerwonym szlakiem – pokonując Łysą górę – w stronę Góry Chyrowej.

W trakcie leśnej wędrówki mijaliśmy przepiękne stare dęby. W bezpiecznym miejscu rozpaliliśmy ognisko, przy którym śpiewaliśmy stare harcerskie i turystyczne piosenki. Posileni pysznymi kiełbaskami ruszyliśmy w dalszą drogę. Naszym oczom ukazała się piękna, olbrzymia polana, z której widoczna była Góra Chyrowa.

Radośni, zintegrowani, dumni, że udało się pokonać ponad 18 km, wróciliśmy busikiem do Dukli. Miło nam było przebywać w towarzystwie Pani Ani, z Ośrodka Kultury, która nieustannie utrwalała naszą wędrówkę wykonując zdjęcia.

Takie wyprawy pozwalają mieć nadzieję, że człowiek nie starzeje się. Już zaplanowaliśmy następną wyprawę.

Barbara Mucha

« poprzedni artykuł   następny artykuł »