Wydawnictwa

Odwiedzin serwisu: 20169380

Archiwum

Rajd Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
   2018rajd.jpgWe wtorek 22 maja 2018 r. grupa piechurów składająca się z członków Dukielskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku wyruszyła w kolejny Rajd „starszaków”. Tym razem wędrowaliśmy po Bieszczadach.

Wyprawę rozpoczęliśmy o 5 rano, kiedy to wszyscy „zwarci i gotowi” stawiliśmy się przy budynku Transgranicznego Centrum Wymiany Kulturalnej w Dukli. Po dotarciu do Wetliny, zaopatrzeni w odpowiedni ekwipunek turystyczny udaliśmy się na szlak. Trasa, jaką mieliśmy pokonać, była najdłuższa i najbardziej wymagająca spośród dotychczasowych. Start zaplanowano z Przełęczy Wyżnej, gdzie znajduje się pomnik upamiętniający poetę Jerzego Harasymowicza, miłośnika Bieszczadów oraz „Pomnik ofiarom gór i ratownikom niosącym im pomoc”. Stamtąd stromym podejściem doszliśmy do Schroniska Bieszczadzkiego Parku Narodowego „Chatka Puchatka. Następnie Głównym Szlakiem Beskidzkim, pokonaliśmy grzbiet Połoniny Wetlińskiej do Przełęczy Orłowicza i zeszliśmy do Wetliny. Podczas rajdu towarzyszyły nam piękne widoki na połoniny i bieszczadzkie szczyty, które rekompensowały trudy wędrówki i zmęczenie. Uwieńczeniem naszej niemal 15-kilometrowej wyprawy była wyczekiwana, gorąca kiełbasa z ogniska.

Rajd starszaków został zrealizowany z projektu „Dukielski senior – kulturowo aktywny” w ramach zadań publicznych Gminy Dukla w roku 2018.

« poprzedni artykuł   następny artykuł »