Wydawnictwa

Odwiedzin serwisu: 24937899

Archiwum

Kraków Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu

dutw_2019_krakow.jpgUniwersytet III Wieku w Dukli działa prężnie. Realizując projekt „ Siła Kultury – Moc Seniora”, studenci tegoż Uniwersytetu uczestniczyli w dwudniowej wycieczce po Krakowie.

Wycieczka miała miejsce w dniach 28-29 maja i jej organizatorem była koleżanka Melania Romańczak – Głód przewodnicząca naszego Uniwersytetu.

Kraków przywitał nas słoneczną pogodą i drobnym ciepłym deszczykiem. Po zwiedzeniu Sukiennic, znajdujących się w centrum krakowskiego Rynku Głównego, oraz Kościoła Mariackiego, udaliśmy się do Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya- Żeleńskiego na spektakl „ Ryzykowna forsa”. Autorem tej komedii omyłek jest Michael Cooney, a reżyserem Paweł Pitera. To klasyczna angielska farsa, polecamy wszystkim , którzy marzą o dobrej rozrywce.

Zrelaksowani wróciliśmy, jak na „Żaków” przystało, na miasteczko studenckie, aby po sutej kolacji udać się na odpoczynek swoich miłych pokoików.

W drugim dni zwiedziliśmy z Muzeum Narodowym, wystawę „ Rzemiosło artystyczne” oraz podziwialiśmy dzieło Leonarda da Vinci „ Dama z gronostajem” – obraz olejny, jeden z najpiękniejszych portretów na świecie.

Potem udaliśmy się na Kopiec Kościuszki – to unikatowe na mapie Małopolski miejsce. Wycieczkowicze dzielnie wyszli na szczyt Kopca skąd podziwiali panoramę Krakowa.

Zwiedziliśmy też Muzeum Figur  Woskowych. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Łagiewnik do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia .

Naładowani pozytywną energią, w drodze powrotnej, zastanawialiśmy się nas następnym wypadem za miasto.

Dziękujemy panu Norbertowi Uliaszowi, opiekunowi wycieczki z ramienia OK w Dukli.

Barbara Mucha

« poprzedni artykuł   następny artykuł »